federacja.gry-online.pl
INFORMACJE O GRZE

INTERFACE
W grze Fate of the Dragon (FOD) do dyspozycji gracza oddano dwa oddzielne okna które pozwalają na jednoczesne obserwowanie sytuacji na polu walki i rozwoju miasta, Po prawej stronie znajduje się mapa terenu, na której śledzić można stan bitew toczących się w danej misji. Z kolei po lewej stronie ekranu można monitorować stan wybranego przez siebie miasta. pomiędzy dostępnymi mapami miast można przełączać się klikając na odpowiednich przyciskach po prawej stronie ekranu.

STRUKTURA MAP
Większość gier powiela pomysł "mapy świata". My przedstawiamy własne rozwiązanie - system kilku map łączących się ze sobą. Na mapie terytorialnej miasta symbolizowane sa przez "punkty orientacyjne": dokładna mapa każdego z nich ukaże się, jeżeli klikniesz na przyciski zmiany miasta w lewym dolnym rogu ekranu. Kiedy jednostki wychodzą poza obręb miasta, zobaczysz je na mapie terenu, pojawiające się obok "punktu orientacyjnego" (i odwrotnie).

IDEA ZAOPATRZENIA
Siłą oddziałów jest ściśle związana z regularnymi dostawami żywności. Jeśli racji żywnościowych będzie zbyt mało, oddziały będą słabnąć, co obniży ich umiejętności bojowe. Stałe opóźnienia lub niedostatki w dostawach mogą spowodować zmniejszenie stopnia wytrenowania oddziałów. Stopień ten może zostać przywrócony w koszarach, gdy zapasy zostaną już uzupełnione. Idea zaopatrzenia pomaga rozszerzyć taktyczny potencjał gry strategicznej w czasie rzeczywistym.

ROZBIJANIE OBOZÓW ORAZ STACJONOWANIE ARMII
Oddziały znajdujące się poza obrębem miast powinny zawsze być wyposażone w wóz z zaopatrzeniem. W razie jego braku, żołnierze nie będą mogli stacjonować poza miastem zbyt długo, ponieważ po pewnym czasie ogarnie ich głód i zaczną tracić siły. Wóz zaopatrzeniowy może podróżować razem z oddziałami, jest jednak nieco wolniejszy. Aby dostarczyć pożywienie potrzebne do odzyskania sił armiom znajdującym się poza murami miast, trzeba rozbić obóz. Do uzupełnienia zapasów można wyznaczyć grupę konnicy, która dowiezie żywność do obozu. Pamiętaj, że wóz zaopatrzeniowy, oraz jednostki transportujące żywność są niezbędne do przetrwania poza granicami miast, oraz że mogą przesunąć szalę zwycięstwa w bitwie na Twoją stronę.

PROWADZENIE KAMPANII ORAZ ZDOBYWANIE MIAST
FOD jest pierwszą grą, która w realistyczny sposób przedstawia wojowników pokonujących wały obronne i zdobywających miasta w realiach starożytnych Chin. Przy użyciu drabin oblężniczych, oddziały mogą wspinać się na fortyfikacje i rozpocząć bezpośrednią walkę z obrońcami miast.

STOPNIEWOJSKOWE I UMIEJĘTNOŚCI WOJOWNIKÓW
Gdy jeden z Twoich wojowników bierze udział w bitwie lub trzyma wartę w mieście, wkrótce osiągnie wyższy poziom doświadczenia, co wpłynie korzystnie na jego cechy. Jeśli cechy te osiągną odpowiedni poziom wojownik posiądzie nową umiejętność. Taktyczne właściwości jednostek zwiększają potęgę ogółu.

WPŁYW KONI NA CECHY PIECHOTY I KAWALERII
W FOD konie są niezwykle ważnym czynnikiem. Nie istnieją żadne wymagania co do cech piechoty bądź też kawalerii. Piechur staje się kawalerzystą, jeśli dosiada konia, zaś kawalerzysta bez konia (gdy z niego zsiądzie lub gdy koń zostanie zabity) zostaje piechurem. Co więcej, przy wykorzystaniu tych zwierząt robotnicy mogą transportować duże ilości materiałów. Wszystkie wierzchowce są identyczne, bez względu na to, do której strony należą. Możesz hodować je samemu lub też kraść pokonując wrogie oddziały kawalerii bądź zabijając transportujących żywność robotników.

ZWIĄZEK ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM Z TAKTYKĄ WOJENNĄ
Taki czynnik jak "przeznaczenie królestwa", "morale", "reputacja", "polityka wewnętrzna", "dyplomacja", "katastrofy", "poświęcenie", "nauka", "handel" itp. mają wpływ na ogólny stan królestwa. Jako władca musisz zachować równowagę pomiędzy wszystkimi czynnikami, począwszy od kontaktów z najwyższymi urzędnikami oraz rozsądnego zarządzania państwem, Jeśli Ci się to uda, zwycięstwo nad nieprzyjacielem stanie się tylko kwestią czasu.

ODWZOROWANIE KULTURY "SPOŁECZEŃSTWA TRZECH KRÓLESTW"
W grze umieszczono ponad sto różnorakich umiejętności, wzorowanych na prawdziwych cechach kultury okresu Trzech Królestw. Mają one wpływ na większość aspektów rozgrywki. Każda umiejętność określana jest oryginalną, starożytną nazwą, której towarzyszy krótkie objaśnienie tekstowe i graficzne. Dzięki temu możesz podczas gry poznać rozwój społeczeństwa okresu Trzech Królestw.

PRZYDZIAŁ PRACY DLA ROBOTNIKÓW
Poza wycinką drzew i wydobywaniem minerałów, robotnikom można przydzielić pracę w niektórych budynkach, co umożliwi poprawne ich funkcjonowanie. Mogą na przykład zasiewać zboże, karmić świnie na farmach lub produkować żywność i wino w wytwórniach.

REALISTYCZNE OPRACOWANIE
Wszystkie budowle, postacie, a także rodzaje oddziałów i broni zostały odtworzone możliwie wiernie na podstawie informacji historycznych. Postacie mogą wchodzić i wychodzić z budynków, a także korzystać z nich w określonym celu.

SYSTEM ZMIAN PROFESJI POSTACI
System ten pozwala robotnikowi awansować nawet do poziomu sierżanta. W razie potrzeby może on zostać na powrót robotnikiem i wykonywać swój pierwotny zawód. Wojny pochłaniają wiele surowców, co może spowodować brak materiałów. W takiej sytuacji należy rozkazać żołnierzom wykonywanie pracy produkcyjnej. Szybkość gromadzenia zasobów zostanie wtedy zwiększona. Dzięki temu systemowi możliwe jest szybkie przywrócenie bazy surowcowej, zreorganizowanie sił bojowych, odwrócenie sytuacji na swoją korzyść, a nawet przyspieszenie rozwoju we wczesnej fazie rozgrywki.

RÓŻNE TYPY UZBROJENIA
Gdy osiągniesz odpowiedni poziom techniczny, będziesz w stanie konstruować wiele typów uzbrojenia dla swoich oddziałów. Dzięki temu uzyskasz możliwość znacznego zwiększenia siły ofensywnej oraz zdobywania miast z wykorzystaniem lepszego wyposażenia. Zróżnicowanie typów uzbrojenia umożliwi Ci prowadzenie wojen na wodzie, lądzie, a nawet zaskoczenie wroga powietrznym transportem swoich oddziałów.

POMOCNE WSKAZÓWKI DLA GRACZA
Kierując kursor nad określone obiekty lub obszary interfejsu, uzyskasz informacje o aktualnych wydarzeniach w grze, a także porady i instrukcje. Dzięki temu nawet jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu komputerowych rozgrywek, możesz od razu wkroczyć do akcji.

GRA SIECIOWA
W FOD dostępne są dwa tryby gry wieloosobowej: poprzez sieć lokalną (LAN) oraz potyczka (skirmish). W grze po sieci lokalnej możesz wybierać spośród wielu map stworzonych dla wielu osób. W grze typu potyczka (skirmish), możesz zasymulować grę poprzez sieć na pojedynczym komputerze.


copyright © 2000 - 2017 GRY-OnLine S.A.